Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Effie bekroonde case

Terug

Gedragscampagne - Effie Awards 2010 - brons

Deloitte Innovation

Effie bekroning

brons

2010

Opdrachtgever(s)

Deloitte

Bureau('s)

Doom&Dickson

In het kort

Hoe krijg je personeel in beweging om innoverend bezig te zijn zodat de onderneming een concurrentievoorsprong op kan bouwen? Hoe schud je medewerkers wakker? Deloitte vond het antwoord in een tot lift omgebouwde douche en een led-leeslamp waarmee kinderen in Afrika ’s avonds boeken kunnen lezen. Wat begon als een innovatief campagne-idee om businessideeën binnen Deloitte te genereren, wordt nu zelf als business op de markt gebracht.

Juryrapport

Deze case wordt door de jury met name beloond voor de manier waarop marktverruiming door creativiteit in gang is gezet. De case van Deloitte Innovation gaat over een interne campagne die vrijwel 100% binnen de muren van het Deloitte concern heeft plaatsgevonden. De jury moest even wennen aan deze ongebruikelijke inzending maar kwam tot de conclusie dat de case buitengewoon was. Doelstelling was om Deloitte Innovation intern te introduceren en tegelijkertijd te bewijzen dat deze nieuwe unit veel ruimte voor groei geeft. De campagne heeft ervoor gezorgd dat Deloitte werknemers massaal zijn gaan innoveren en daarom een uitstekend resultaat hebben gerealiseerd.

De strategie aanpak was zo ingezet dat niemand om de introductie heen kon. De campagne was een echte brand experience zowel on- als offline. Met de elevator pitch als letterlijke brand utility. De case krijgt brons. De case story en creativiteit waren indrukwekkend maar de onderbouwing miste de kracht  om het naar zilver te tillen.

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?