Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Effie bekroonde case

Terug

Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2012 - brons

Hoe positief ben jij?

Effie bekroning

brons

2012

Opdrachtgever(s)

Aids Fonds

Bureau('s)

ONLY
De Franse Kamer

In het kort

Vind jij ook dat een hiv-infectie iemands eigen schuld is? Denk jij dat je van tongzoenen hiv kunt krijgen? Wat als het te dicht bij je komt,
zoals op je werk? Het thema "hiv" is voor velen een reden de andere kant op te kijken. Taboe en stigma voeren de boventoon. De succesvolle anti-stigma campagne "Hoe positief ben jij?" werd gelanceerd. Schokkende cijfers werden omgezet naar een overdonderend, positief verschil in kennis en houding. Het is haast onvermijdelijk om de andere kant op te kijken.

Juryrapport

Zuivere bewustwordingscase met een slim inzicht dat goed is doorvertaald naar online communicatie. Met de confronterende vraag ‘wat zou je doen als ik?’ wordt effectief het sentiment van het publiek bespeeld. De kracht zit duidelijk in de creatieve strategie van de campagne, die veel mogelijkheden biedt voor de communicatie. De boodschap ‘sluit hiv uit, niet de mensen met hiv’ spreekt de jury aan.

De campagne heeft onmiskenbaar een maatschappelijke discussie op gang gebracht, maar de jury vindt het jammer dat de resultaten in de case niet duidelijk gekoppeld zijn aan de doelstellingen. De doelgroep wordt uitgebreid omschreven, maar de beschrijving komt niet terug bij de resultaten.

De jury beloont de case met een Bronzen Effie.

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?