Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Effie bekroonde case

Terug

Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2012 - zilver

Ik ben inmiddels overleden

Effie bekroning

zilver

2012

Opdrachtgever(s)

Stichting ALS Nederland

Bureau('s)

Publicis

In het kort

Een uitzonderlijk indringende campagne die ervoor heeft gezorgd dat een kleine stichting voor het eerst door de clutter heen kon breken en de ziekte ALS op de kaart heeft gezet. Met als gevolg een sterk vergrote geefbereidheid onder het Nederlandse publiek, die zich al heeft geuit in binnenstromende inkomsten van een omvang die ongekend is voor deze stichting.

Juryrapport

Goed onderbouwde, knappe case waarin de communicatie het verschil heeft gemaakt. ‘Ik ben inmiddels overleden’ is een spraakmakende campagne met lef, waar niemand omheen kan. De jury heeft bewondering voor het scherpe inzicht en de goede voorbereiding van de campagne. Uit de resultaten blijkt dat de ziekte ALS sinds de start van de campagne bekender is geworden. Ook is het aantal donaties aan Stichting ALS Nederland fors gestegen. 

De bewustwording is duidelijk gestegen, maar de jury vindt het jammer dat de doelstellingen niet zijn gekwantificeerd. Als de doelstellingen gekwantificeerd waren, hadden de resultaten beter gemeten kunnen worden. Bovendien houdt de jury er rekening mee dat de in de case genoemde resultaten ook het gevolg kunnen zijn van een introductie-effect, want ALS was een relatief onbekende ziekte.

De jury concludeert dat de ziekte ALS dankzij de aangrijpende campagne op de kaart is gezet en kent de case een Zilveren Effie toe.

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?