Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Effie bekroonde case

Terug

Gedragscampagne - Effie Awards 2010 - zilver

Van bulkfrites tot SuperCrunch

Effie bekroning

zilver

2010

Opdrachtgever(s)

Aviko

Bureau('s)

DDB

In het kort

De commercials van Aviko (Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken) spelen zich af in Keppel, waar gewone mensen eten, drinken, dromen en denken. De commercials met de gewone mens leveren echter wel ongewoon goede resultaten op. Het zo gewone Aviko is nu ‘home of the potato’. Frideaal en SuperCrunch zijn consumentenhits. Aviko is ijskoud de beste.

Juryrapport

De frites markt is steeds groter geworden terwijl de consument niet meer tevreden is.  A-B en huismerken vechten om diepvries schapruimte met name via bulkfrites. Aviko komt uit een periode waarin het merk, volume en waarde van de markt flink onder druk stond. Er werden twee nieuwe producten geïntroduceerd die het lekkere en bijzondere van frites weer moesten ondersteunen. Men bouwt daarmee een uitstekende en sterke case. Waardering is er van de jury voor het ontwikkelen van de waarde concepten in plaats van het inzetten van prijs. In de communicatie wordt Keppel, het thuisland van de nieuwe frites van Aviko, slim ingebracht. Dit verhoogt de geloofwaardigheid en authenticiteit van het product en de communicatie. De jury was wel wat kritisch over de inzet van communicatie. Het deed zeker zijn werk maar men had het gevoel dat er, gezien het budget, meer in had gezeten. Daarentegen waren de commerciële resultaten zeer overtuigend.

Bovendien was Aviko ook een van de weinige inzenders die op de duurzaamheidsvraag een geloofwaardig antwoord gaf. Het merk is direct en op een bijzondere manier betrokken bij haar omgeving.

De jury vond deze case zilver waard.

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?