Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Collectieve Inkoop Energie

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Collectieve Inkoop Energie

Opdrachtgever(s)

Vereniging Eigen Huis

Bureau('s)

XXS Communicatieadvies
Experian

In het kort

Vereniging Eigen Huis had te maken met een teruglopend ledenaantal. Er moest nieuwe instroom komen. In een krimpende woningmarkt. Met een beperkt budget. Deze case is een voorbeeld van hoe een organisatie vanuit een beperkt budget stapsgewijs een heldere mediaformule wist te ontwikkelen. Waarbij accountability Vereniging Eigen Huis het vertrouwen gaf om structureel budget te reserveren voor externe media. Een onderscheidende communicatiestrategie en slimme media-inzet zorgden ervoor dat ruim 60.000 nieuwe leden konden worden verwelkomd.

Juryrapport

Een duidelijke case met mooie resultaten in een moeilijke markt. Het is erg knap om in een dalende markt zulke grote aantallen te realiseren.

De jury vraagt zicht oprecht af of het de marketing/communicatie is die door doorslaggevend is geweest  bij het behalen van deze resultaten of dat de geloofwaardigheid van het merk/organisatie Vereniging Eigen Huis doorslaggevend is voor het succes? De afzender maakt de dienst geloofwaardig. Prijspromotie/voordeel zal zeker ook van invloed geweest zijn op de hoge participatie.

De jury zou de inzender willen adviseren nog een jaar te wachten om dan te kijken of alle mensen lid zijn gebleven, dan heeft de inzender echt een effectieve case in handen. Voor nu kan de jury de case niet bekronen met een Effie.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?