Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

De Actros van Mercedes-Benz: de zuinigste truck ter wereld.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

De Actros van Mercedes-Benz: de zuinigste truck ter wereld.

Opdrachtgever(s)

Mercedes-Benz Nederland B.V.

Bureau('s)

N=5

In het kort

Mercedes-Benz breekt met de conventies in de truckmarkt en weet zo als enige merk de status-quo te doorbreken. Het marktaandeel van de Actros verdubbelt in 3 jaar tijd van 9% naar 19%. De doelstelling is daarmee ruimschoots overtroffen. In tijd en marktaandeel. Mercedes-Benz weet brandstofverbruik hoog op de agenda van de transportondernemer te zetten en de activerende insteek van de campagne zorgt voor record conversies van de DM’s en aantal proefritten (Fuel Duels). De opvallende en uitdagende aanpak creëert een positieve buzz en weet het negatieve sentiment te keren.

Juryrapport

De Actros van Mercedes-Benz: de zuinigste truck ter wereld.

Een solide, scherpe en mooie case. Het is een groot product en 20 trucks schilderen is een goed idee.

De jury vraag zich echter af of communicatie het verschil heeft gemaakt. Voor dit budget en de lange looptijd hadden ze het veel beter kunnen doen, maar dan hadden ze wel out of the box moeten denken. Het proefritconcept is in deze branche niet zo uniek als de inzender omschrijft.

Jammer is dat cruciale cijfers zoals actie awareness ontbreken. De jury besluit de case geen Effie toe te kennen.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?