Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

De ontdekking van Mondriaan

Terug

Maatschappelijke campagne - Effie Awards 2017

De ontdekking van Mondriaan

Opdrachtgever(s)

Gemeentemuseum Den Haag

Bureau('s)

MEC
Kinetic
Den Haag Marketing
Gemeente Den Haag

In het kort

Het in de harten en hoofden krijgen van Mondriaan met als doel zijn werk toegankelijker en begrijpelijker te maken is geslaagd. De (beperkte) beschikbare middelen zijn ingezet op het ontdekken van de mens en de kunstenaar Mondriaan en het enthousiasmeren van een breed publiek voor zijn kunst. De zichtbaarheid van Mondriaan in Den Haag was enorm. Bezoekersaantallen aan de stad en het museum zijn gestegen, met name door een boost van het internationale bezoek. De campagne heeft aangetoond dat Mondriaan verbindt en inspireert. Mondriaan is daadwerkelijk ontdekt en omarmt.

Juryrapport

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?