Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Eneco Toon

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons

Eneco Toon

Effie bekroning

brons

2013

Opdrachtgever(s)

Eneco

Bureau('s)

FHV BBDO
OMD
The USP Company
Linden&Barbosa

In het kort

Ondanks felle concurrentie, introduceerde Eneco met groot succes een compleet nieuw soort product: Toon, de nieuwe, revolutionaire thermostaat die mensen inzicht geeft in hun energieverbruik. De campagne wist de latente behoefte aan inzicht succesvol manifest te maken. Winnen op relevantie dus (en niet op gadgetwaarde). Eneco verkocht boven verwachting veel Toon. En meer nieuwe klanten dan ooit stapten over naar Eneco. Toon klanten zijn waardevolle klanten: Toon gebruikers blijven langer. Zo introduceerden we succesvol de nieuwe ‘inzichtwereld’ van Toon. Low interest maakten we high interest. En dat is Effie waardig.

Juryrapport

Een nieuw product als nieuw business model ontstaan vanuit de WHY van het merk en communiceert de merkbelofte van Eneco! Overtuigende resultaten niet alleen op relevantie en sales, maar ook op branding! Mooi creatief werk; van naamgeving tot vormtaal gestoeld op het inzicht. Een heldere strategie die past bij de merkstrategie en niet een losstaande campagne is.

Vragen worden gesteld bij de ambitie. Hoe groot is de overstapmarkt en hoe ambitieus is een doelstelling 12% nieuwe klanten van de 11.000 sales vergeleken met de investeringen in de campagne? Inzichten hierin worden gemist.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?