Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Hi Wie belt er nou nog?

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

Hi Wie belt er nou nog?

Opdrachtgever(s)

Hi

Bureau('s)

FHV BBDO
Mindshare
Red Urban
De Werkvloer

In het kort

Hi staat onder druk en introduceert als eerste provider een serie abonnementen waarin niet bellen en sms’en, maar mobiele internetdiensten centraal staan. De campagne stelde de vraag die geen enkele telecomprovider durfde te stellen: ‘Wie belt er nou nog?’ Het succes was spectaculair. In een krimpende markt met felle concurrentie realiseerde de campagne de grootste stijging nieuwe klanten sinds jaren én een forse stijging van het marktaandeel. We maken van een bedreiging onze unieke kracht. Zo bewees Hi wederom het enige telecommerk te zijn dat écht dicht bij jongeren staat.

Juryrapport

Een mooie case met een helder inzicht dat goed is vertaald naar opvallende communicatie. De resultaten zijn indrukwekkend. Het is een uitgesproken case waarin Hi de vinger op de juist plek heeft weten te leggen. Creatief is voor een bijzondere invalshoek gekozen, wat erg gewaardeerd wordt.

De jury vindt het echter jammer dat in de case geen complete marktbeschrijving is opgenomen. Opvallend is dat de stijging al wordt ingezet voordat de campagne begint te lopen. De jury vraag zich dan ook af of de nieuwe abonnementsvorm zich zelf verkoopt of is de communicatie erover doorslaggevend geweest?

Een extra kanttekening plaats de jury bij de korte looptijd van de campagne. Binnen telecom kan dit een vertekend beeld geven aangezien korte termijn effecten ook weer snel uitvlakken.

De jury komt tot de conclusie om deze case geen Effie toe te kennen.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?