Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Hoe de Coke FrisChicks tieners weer aan Coca-Cola wisten te binden

Opdrachtgever(s)

Coca-Cola Nederland B.V.

Bureau('s)

UM

In het kort

Coca-Cola is met Coke FrisChicks het eerste merk in Nederland dat het aandurft om de ontwikkeling van content 100% in handen te leggen van ‘zelf opgeleide’ aanstormende vlogtalenten en niet kiest voor ‘gekochte’ one-off’s met bekende vloggers. Met echte, interactieve en persoonlijke happiness-content winnen we de harten van tieners terug. De mobile-first-strategie, organische media-inzet, gerichte PR en het ‘lenen’ van bereik van bekende Youtubers, zorgen voor organische groei van ons eigen contentplatform. Resultaat: dalende brandlove-cijfers omgebogen in groei en een stijging in drinkintentie onder tieners die de doelstelling overtreft.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?