Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.

Opdrachtgever(s)

Jumbo Supermarkten

Bureau('s)

Alfred International B.V.
Vijf890
UM
Telegraaf Media Groep

In het kort

In 2015 staat Jumbo voor een mission impossible: haar recordomzet van WK 2014 evenaren met een actie rondom het veel minder populaire wielrennen. Het kampioensgevoel van Joop Zoetemelks gele trui moet latente Nederlandse trots aanwakkeren en collectief enthousiasme voor de Tour voeden. Met een flinke portie lef en een zorgvuldig geregisseerde softlaunch weet Jumbo een ware hype te ontketenen. Door als enige supermarkt de Tour te omarmen, creĆ«ert Jumbo haar eigen groeimarkt en weet het in een stille sportzomer zelf de gele trui te pakken: 10 miljoen euro extra omzet per week. 

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?