Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Hoe NS zorgde voor een veiliger spoor.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2017

Hoe NS zorgde voor een veiliger spoor.

Opdrachtgever(s)

Nederlandse Spoorwegen (NS)

Bureau('s)

N=5

In het kort

Net tussen de deuren springen om je trein te halen, terwijl de conducteur al gefloten heeft? Of je trein missen? Veel reizigers kiezen het eerste. Met vreselijke incidenten tot gevolg. We doorbraken dit vastgeroeste gedrag met inzichten vanuit behaverioul design. We maakten het gewenste gedrag makkelijker, door op luchtige toon te laten zien hoe je eerder op het station kan zijn. En combineerden dit met een duidelijke norm: fluiten = niet meer instappen. Met uiteindelijk tot gevolg dat de incidenten met maar liefst 62% afnamen.

Juryrapport

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?