Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

KFC is kipping it real, with real results

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

KFC is kipping it real, with real results

Opdrachtgever(s)

KFC

Bureau('s)

Ogilvy & Mather Amsterdam

In het kort

In een markt waar prijsstuntende hamburgerketens domineren, vaart het kleine KFC zijn eigen koers. KFC durft trouw te blijven aan zichzelf, aan kwaliteit en échte kip. Met echtheid als onderscheidende propositie verbindt KFC een functioneel productverhaal aan een sterk inzicht in de doelgroep. Want life is better when you’re real. Dankzij een campagne die emotie en activatie melodieus verbindt, pieken de merkwaarden terwijl de producten de restaurants uit vliegen. Écht wint van goedkoop: de doelgroep is er als de kippen bij en KFC groeit ruim 10% in sales en transacties.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?