Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

KPN Voel je vrij – Hoe KPN met behulp van emotie de categorie en Nederland voor zich won

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2015

KPN Voel je vrij – Hoe KPN met behulp van emotie de categorie en Nederland voor zich won

Opdrachtgever(s)

KPN

Bureau('s)

N=5

In het kort

‘Het is een moeilijke opgave om met een nieuwe campagne serieuze stijgingen te laten zien op merkparameters als sympathie, voorkeur en overweging. Helemaal bij een merk met een ingesleten merkpositie als KPN.

Nog moeilijker wordt het als de markt zich bevindt in een prijzenoorlog waarbij KPN te boek staat als duur en afstandelijk merk. Door de emotionele kernwaarde van de categorie te claimen en een nieuwe dynamische, creatieve strategie te voeren, is KPN erin geslaagd om Nederland weer van KPN te laten houden. Met winst in sales en marktaandeel tot gevolg.’

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?