Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit.

Opdrachtgever(s)

energiedirect

Bureau('s)

Etcetera & Red-Urban
Coopr
Ride
Mediacom

In het kort

Nadat het marktaandeel twee jaar daalde, besloot energiedirect.nl terug te gaan naar haar eigen, unieke kern van ‘alles direct doen’. Vanuit die no-nonsense mentaliteit werd afstand genomen van hét symbool voor alle onnodige poespas in de energiemarkt: de ‘gratis’ tablet die je uiteindelijk zelf betaalt. Tijdens de campagne is de bekendheid tot historische hoogte gestegen, is het aantal nieuwe klanten uitzonderlijk hard gestegen en het aantal vertrekkende klanten gedaald, waardoor het marktaandeel als enige in de markt steeg en de vierde marktpositie werd veiliggesteld.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?