Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Nuon: Luisteren geeft energie

Terug

Gedragscampagne lang - Effie Awards 2017

Nuon: Luisteren geeft energie

Opdrachtgever(s)

Nuon

Bureau('s)

Lemon Scented Tea
iProspect
UM
FCB Amsterdam

In het kort

Met de nieuwe campagne Luisteren geeft energie verbeterde Nuon binnen een jaar haar NPS significant. De nieuwe campagne is gebaseerd op baanbrekend onderzoek, dat fundamenteel nieuwe inzichten gaf. Hierdoor begrijpen we nu hoe NPS klantbehoud beïnvloedt en hoe communicatie daarin een doorslaggevende rol speelt. De nieuwe aanpak heeft gewerkt: het tij is gekeerd. Luisteren bleek een prachtig middel om churn tegen te gaan en marktaandeel te heroveren in een agressieve prijsvechtersmarkt met meer dan 50 concurrenten.

Juryrapport

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?