Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

One Net

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013

One Net

Opdrachtgever(s)

Vodafone

Bureau('s)

THEY
ACHTUNG!
OMD
Blue Mango Interactive

In het kort

Hoe overtuig je ondernemers om ook hun vaste telefonie onder te brengen bij een van oorsprong mobiele aanbieder? Met de One Net-campagne slaagde Vodafone hierin. Met een opvallende en herkenbare campagne en gelaagde media-aanpak positioneerde Vodafone zichzelf als betrouwbare partner, die mobiele en vaste telefonie integreert en telefonie in de grootzakelijke markt een stuk eenvoudiger maakt. Dit leidde tot een flinke stijging van het aantal leads en orders, een ROI van 177% in vijf maanden en een verbeterde merkbekendheid als aanbieder van geïntegreerde diensten.

Juryrapport

Een case met een  mooie strategie en een mooi uitgewerkte campagne. De jury vindt het erg interessant dat een nieuw marktsegment wordt aangeboord en de case wordt dan ook beschreven als een mooie business2business case.

De jury vraagt zich echter af of de doelstellingen wel ambitieus gesteld zijn. Van de resultaten was de jury niet echt onder de indruk en de onderbouwing waarom die groei juist wel heel erg goed zou zijn ontbreekt helaas.

Bij start van de campagne bleek Vodafone al een naamsbekendheid van 57% te hebben. De jury vindt dit al vrij hoog en vraag zich oprecht af of communicatie binnen deze case het doorslaggevende effect heeft gehad? Het is in ieder geval een goed voorbeeld van een productintroductie campagne. Daarbij vind de jury de creatie niet overtuigend.

De jury mist op dit moment te veel informatie en oordeelt de case niet EffieWaardig.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?