Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

PREVENTIECAMPAGNE WONINGINBRAAK: HOE HARM ALARM NEDERLAND VEILIGER MAAKT

Terug

Bewustwordingscampagne - Effie Awards 2015

PREVENTIECAMPAGNE WONINGINBRAAK: HOE HARM ALARM NEDERLAND VEILIGER MAAKT

Opdrachtgever(s)

Rijksoverheid / Ministerie van Veiligheid en Justitie

Bureau('s)

N=5

In het kort

‘16.000 woninginbraken minder in 2014. Dat is het resultaat van de landelijke preventiecampagne-activiteiten, waarvan deze multimediale campagne het gezicht vormde. Met een gerichte en impactvolle boodschap over eenvoudig uit te voeren handelingen werd een succesvolle gedragsinterventie toegepast en werden Nederlandse burgers aangezet routineus gedrag te doorbreken: de deur niet meer dichttrekken, maar even op slot draaien en nooit meer ramen open laten staan als je weggaat. Relatief kleine, simpele handelingen, laagdrempelig uitgelegd, met een groot effect op de veiligheid van woningen.’

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?