Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Shell Miles & Me: Innovatief loyaliteitsprogramma schudt slapende spaarders wakker

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2017

Shell Miles & Me: Innovatief loyaliteitsprogramma schudt slapende spaarders wakker

Opdrachtgever(s)

Shell

Bureau('s)

JUMP! Communicatie B.V.
Loyalty Management Nederland B.V.

In het kort

Shell wilde het bestaande loyaliteitsprogramma transformeren van een reactief, indirect en anoniem spaarprogramma o.b.v. post rewarding, naar een vooruitstrevend loyaliteitsplatform o.b.v. pre-activatie. Met Miles & Me introduceerden Shell en Air Miles een actief, persoonlijk en omnichannel loyaliteitsconcept met als primaire doel het aantrekken van meer loyale klanten die vaker en meer gingen tanken en tevens meer gingen besteden in de Shell shop. Dit resulteerde in 200.000 extra klanten, 16% meer tankvolume onder actieve deelnemers, een besparing van €1.6M en een totale opbrengst van €2.4M met een ROI van 3,5.

Juryrapport

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?