Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

SPA. Op het leven

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2016

SPA. Op het leven

Opdrachtgever(s)

Spadel Nederland B.V.

Bureau('s)

J. Walter Thompson Amsterdam
Darwin BBDO
Initiative

In het kort

De gezondheidstrend laat mensen meer water drinken. Spa wil daarvan profiteren en het volume vergroten. Dat lijkt een gemakkelijke opdracht. Maar in een markt vol prijspromoties en consumenten die water zien als een commodity is dat een bijzonder ambitieuze doelstelling. Spa gaat tegen alle conventies in de markt in, en besluit om alleen nog maar te communiceren vanuit de masterbrandstrategie met de nieuwe merkessentie: ‘Spa. Op het leven.’ Een groot succes. De TOMA stijgt enorm, net als de emotionele en functionele waardeperceptie van Spa. Met als gevolg een spectaculaire groei in penetratie en volume, terwijl de promodruk afneemt.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?