Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Speeljetoekomst.nu

Terug

Merkcampagne - Effie Awards 2013

Speeljetoekomst.nu

Opdrachtgever(s)

Aegon

Bureau('s)

THEY
Momkai
BrandWebbing

In het kort

Het leek een onmogelijke opgave: mensen laten nadenken over hun pensioen. Toch is het Aegon gelukt. Tussen september 2012 en maart 2013 speelden hondderduizenden mensen hun toekomst. De campagne zette succesvol gamification in om bij te dragen aan de financiële bewustwording van mensen. Dankzij een geïntegreerde aanpak en intensieve samenwerking met en tussen bureau’s presteerde het merk beter dan zijn directe concurrenten op merkoverweging en merkvoorkeur, ondanks een lagere share-of-voice. Inmiddels wordt gesproken met Aegon UK, India en Oost-Europa om te kijken hoe de campagne ook daar geimplementeerd kan worden.

Juryrapport

Spelenderwijs bewustwording realiseren ten aanzien van financiën is knap. De case legt echter onvoldoende bloot hoe dat de positie van AEGON binnen pensioenen heeft versterkt.

De gestelde commerciële merkdoelstellingen komen op de jury niet ambitieus over. Van een groot merk als AEGON en het bestede budget mag meer impact worden verwacht. Omdat AEGON tijdens de looptijd van de campagne geen verkoop mocht realiseren met Speeljetoekomst.nu, kan het stimuleren van merkoverweging en merkvoorkeur als commerciële doelstelling dienen. Al had een lange termijnverwachting van hoe dit zich zou kunnen vertalen naar financieel resultaat, van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Het doel was de merkpositie in pensioenen te verbeteren. De jury vindt de insight, dat je met ‘iets leuks’ mensen wel over hun financiële toekomst kunt laten nadenken, sterk. En vindt het knap dat AEGON hierin goed geslaagd is. 

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?