Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Telfort Alles-in-1: meer value-for-money met interactieve tv op al je schermen

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2014

Telfort Alles-in-1: meer value-for-money met interactieve tv op al je schermen

Opdrachtgever(s)

Telfort

Bureau('s)

N=5

In het kort

Wie had dat gedacht. Van een tv in elke ruimte, naar nauwelijks ruimte voor de tv. Door zich net als de gerenommeerde spelers in de markt te richten op interactieve tv kijken op al je schermen, weet Telfort als nieuwe speler de markt te domineren. De campagne positioneert Telfort als een volwaardig en betrouwbaar alternatief. Telfort weet met een share-of-spend van 15% bijna 20% van de overstappers naar zich toe te trekken. De campagne overtreft alle commerciƫle, campagne- en merkdoelstellingen.

Juryrapport

Telfort maakt al jaren gebruik van een zeer sterke campagne met de ex-miljonair Hans. De jury  wordt erg blij van deze consistente campagnes.

Deze specifieke case lijkt echter niet voortgekomen te zijn uit een overtuigend consumenteninzicht, wat Telfort ‘normaal’ juist zo sterk maakt. Het is bij deze campagne zeer duidelijk zichtbaar dat Telfort ook mee moest in het Alles-in-1 geweld. Daarnaast voelen de communicatiedoelstellingen niet als erg ambitieus.

De jury vond het lastig in te schatten of de TVC heeft bijgedragen aan het verhogen van de betrouwbaarheid rondom het product. Terwijl vertrouwen of betrouwbaarheid key was bij deze campagne: cijfers op betrouwbaarheid waren niet zichtbaar.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?