Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Van creditcard naar securitycard

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Van creditcard naar securitycard

Opdrachtgever(s)

Mastercard

Bureau('s)

FCB Amsterdam
CARAT

In het kort

Nederlanders zijn zekerheidszoekers. Daarom verzekeren we ons voor van alles en is de creditcard nooit populair geworden. Onze voorzichtige, spaarzame cultuur hebben we gebruikt om cultuurgebonden gedrag te doorbreken. Door de Mastercard als verzekeringsproduct te herpositioneren, is de campagne erin geslaagd om aan creditcard-gebruikers een zekerheidsgevoel te geven. De spontane bekendheid van de Mastercard is spectaculair gestegen en deze is zeer dwingend gekoppeld aan de vernieuwde kernpropositie, waardoor onze profilering als securitycard een boost heeft gekregen en het aantal e-commerce transacties van de Mastercard steeg met maar liefst 55%. 

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?