Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Vier de Oranjekoorts

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2015

Vier de Oranjekoorts

Opdrachtgever(s)

Heineken Nederland

Bureau('s)

TBWA/Neboko
Wieden & Kennedy
Starcom
Brenninkmeijer & Isaacs
Boomerang Create
Operator

In het kort

‘De biermarkt daalt al jaren en alle biermerken proberen tijdens het WK voetbal de aandacht te trekken. Dit jaar staat er voor Heineken extra veel op het spel: de brand equity staat onder druk. Mannen hebben steeds minder het gevoel dat Heineken dichtbij ze staat. Hierdoor dalen marktaandeel en penetratie.

Met de innovatieve ge├»ntegreerde aanpak van Vier de Oranjekoorts weet Heineken in de WK periode het tij te keren. Voor het eerst sinds jaren stijgen closeness, marktaandeel en penetratie weer. In alle consumentenonderzoeken wordt Heineken als nummer 1 Oranjemerk genoemd.’

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?