Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

We hebben Knaks gegeten!

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - zilver

We hebben Knaks gegeten!

Effie bekroning

zilver

2013

Opdrachtgever(s)

Unilever Nederland

Bureau('s)

TBWA\NEBOKO

In het kort

Unox Knaks bevat voortaan 100% kwaliteitsvlees. Goed nieuws, maar het maakt Knaks nog duurder ten opzichte van het marktleidende Private Label. Het ligt voor de hand om te focussen op deze kostbare USP, maar communicatie over de betere delen van het varken verovert niemands hart. Daarom besluiten we in communicatie de prioriteiten om te draaien: focus op hoe Knaks ieders favoriet is en gebruik 100% kwaliteitsvlees als geruststellende ondersteuning. Met deze slimme aanpak herovert Knaks het marktleiderschap op private label en is het weer het onbetwiste A-merk, en dat in crisistijd.

Juryrapport

Een case met de slimheid die een Effie case nodig heeft; met heldere strategische keuzes en hele mooie resultaten. Unox weet het marktleiderschap terug te pakken van de private labels in een tijd waarin er flink op de kosten wordt gelet. Getuigt van zelfvertrouwen en emotie/kracht van communicatie. Creatief hoogstaand in lijn met de traditie van de Unox-adverteerder!

Het is een campagne  waarin merk en gedrag goed verenigd zijn. De jury wordt gelukkig van het feit dat humorvolle reclamecampagnes toch ook blijken te werken.

Er is bewust de keuze gemaakt om op de emotionele waarde te gaan zitten en de boodschap 100% kwaliteitsvlees als ‘supporting evidence’ te laten dienen. Het komt wel terug in de boodschap, maar er is gekozen om dit op het 2e niveau te doen. Het is zo gezellig met Knaks omdat het vlees zo lekker is. Alleen met goed vlees kan het zo gezellig zijn, dat is eigenlijk de strategie waarvoor gekozen is. 

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?