Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald's

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons

Zin in een ijsje? Dan ga je naar McDonald's

Effie bekroning

brons

2013

Opdrachtgever(s)

McDonald's Nederland

Bureau('s)

TBWA\NEBOKO

In het kort

Wie zin heeft in een ijsje, denkt niet aan McDonald’s. Met een uitgekiende campagne weet McDonald’s zich te positioneren als bestemming voor een ijsje of milkshake. Met een Always On strategie, die draait om verleiding, in plaats van om zomerse verfrissing. De consistente campagne met het product als held verleidt Nederlanders het hele jaar door. Elk jaar wordt ruim meer dan de beoogde 10% omzetgroei behaald, en in 4 jaar wordt bijna 38 miljoen euro omzet toegevoegd. Zo wordt McDonald’s Nederland de beste McFlurry en Milk Shake verkoper ter wereld.

Juryrapport

Een erg mooie marketing/businesscase, waarin marketing van het hoogste niveau wordt getoond. Mooi inzicht van een bestaand product en dat vertalen naar een strategie die resulteert in meer omzet van het bedrijf.

De jury mist echter de vergelijking met de totale ijsmarkt en het is moeilijk te meten of de verkopen komen van mensen die zeggen speciaal voor een ijsje naar McDonald's te gaan. De jury had in de case graag de groei van de ijsmarkt in Nederland terug gezien. Daarnaast vindt de jury het jammer dat niet gemeten is hoeveel % alleen voor een ijsje naar McDonald’s komt.

Het resultaat is echt geweldig, innovatieprijs waardig, een mooie case waarin communicatie de driver is geweest.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?