Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Nieuwsbericht

Terug 28 juli 2015

Dit zijn alle 35 Effie Inzendingen 2015

28 juli 2015 . Dit zijn alle 35 Effie Inzendingen 2015

Bewustwordingscampagne


1 Offline in het verkeer met Fietsmodus – Rijksoverheid / Ministerie van Infrastructuur en Milieu – N=5
2 Preventiecampagne Woninginbraak:  Hoe Harm Alarm  Nederland Veiliger Maakt - Rijksoverheid / Ministerie van Veiligheid en Justitie – N=5
3 NIX werkt - Dienst Publiek en Communicatie Ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport - Roorda Reclamebureau (i.s.m. ExPRtease)
4 Financieel Fit - ING Nederland - JWT Amsterdam (i.s.m. Mindshare, Noise, Brand New Telly)

Gedragscampagne


5 Knap Krokant van Kwekkeboom – Royaan – McCann Amsterdam (i.s.m. Initiative, Hokra, De Franse Kamer, Creative Venue, Mountain Design, Volkers)
6 De best bekeken media van Nederland – De Persgroep Nederland - TBWA\NEBOKO
7 Ontdek de verrassende wereld van Wehkamp – Wehkamp - TBWA\NEBOKO
8 KPN NosePost - Hoe KPN met een kleine disruptieve campagne een storm aan aandacht en sales van buitenlandbundels creëerde – KPN - N=5
9 Nooit meer haasten met KPN Begin Gemist – KPN – N=5
10 De All inclusive Weken: Hoe KPN met een gratis monteur als USP won op de Alles-in-1 markt  – KPN – N=5
11 Kwantum. Daar woon je beter van! – Kwantum – Canday (i.s.m. MediaValue, Yonego)
12 Andrélon Pink GTST Webisodes - Unilever / Andrélon styling – Mindshare (i.s.m. RTL Nederland)
13  Robijn met Zwitsal geur - Unilever Nederland – JWT Amsterdam (i.s.m. Social Embassy, Mindshare)
14 Het internet weet, wat jij nodig hebt – Strato – Strato (i.s.m. thjnk hamburg gmbh)
15 Vier de Oranjekoorts  - Heineken - TBWA\NEBOKO (i.s.m. Brenninkmeijer & Isaacs, Boomerang Create, Operator, Wieden & Kennedy, Starcom)
16 Het 14% experiment – Skoda – Selmore Creative Agency  (i.s.m. MediaCom)
17 Allsecur toeterde slapende autorijders wakker – Allsecur - Alfred International 
18 Philips Airfryer: het nieuwe frituren – Philips – Carat (i.s.m. Chunk, Dare Creative)
19 Hoe Jumbo heel supermarktland op zijn donders gaf - Jumbo Supermarkten – Alfred International  (i.s.m. UM, Vijf890, RTL Nederland)
20 DubbelFrisss Smaakbattle - FrieslandCampina Riedel - ACHTUNG!  (i.s.m. Social 1nfluencers, MEC Nederland)
21 Hoe McDonald's een plek veroverde in de Nederlandse ontbijtroutine - McDonald's Nederland B.V. - TBWA\NEBOKO (i.s.m. Tribal DDB, OMD Nederland)
22 Brugman breekt met de categorie. Meer dan mooi. - Brugman keukens & badkamers - Eigen Fabrikaat
23 Dropshot, een ontnuchterende kijk op communicatie. Subtitel: Een case mede mogelijk gemaakt door een beperkt mediabudget. - Koninklijke De Kuyper B.V. – PHD (i.s.m. Maatschap voor Reclame)
24 Simyo VriendenDeal – Simyo – Kokoro Amsterdam 
25 KitKat / Give Holland a Break - Nestlé – Confectionery - JWT Amsterdam
26 RLVNT - a new kind of agency – RLVNT 

Merkcampagne


27 Hoe Telfort de alles-in-1-markt veroverde – Telfort – N=5 
28 KPN Voel je vrij – Hoe KPN met behulp van emotie de categorie en Nederland voor zich won – KPN – N=5
29 Andrélon - Unilever Benelux – JWT Amsterdam
30 Hoe Hak uit de pot en op het bord kwam – Hak – Etcetera
31 Wat gaat het worden? / WK voetbal - ING Nederland – JWT Amsterdam
32 Hoe Jumbo de stoutste verwachtingen overtrof - Jumbo Supermarkten – Alfred International (i.s.m. UM, Vijf890)
33 Old Amsterdam: van oubollige oude kaas naar eigentijdse oude kaas met karakter – Old Amsterdam – Etcetera
34 Trouw – Twijfel – Trouw - Kokoro Amsterdam
35 Samen gaan we voor duurzaam. Eneco. – Eneco - FHV BBDO (i.s.m. OMD Nederland, The USP Company, Achtung!, Blue Mango Interactive
 

De EffieAwards worden op 13 oktober uitgereikt tijdens het 24 Festival in het Concertgebouw Amsterdam.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?