Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Nieuwsbericht

Terug 08 oktober 2014

MarketingTribune en Effie vieren 30 jaar reclame- en marketinghistorie

08 oktober 2014 . MarketingTribune en Effie vieren 30 jaar reclame- en marketinghistorie

Persbericht, Woerden

Het prachtige 30 Jaar Effie Jubileum Boek 2014 is te bestellen via Sjaak Hoogkamer (Hoofdredacteur MarketingTribune): sjaak@marketingtribune.nl

Met de uitgave van een jubileumboek over 30 jaar Effie Awards en een eigen glossy over 30 jaar marketing markeert MarketingTribune zijn 30-jarig bestaan. Op het 24festival in de Stadsschouwburg in Amsterdam reikte hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune gisteravond de eerste exemplaren van beide uigaven uit aan Ben Knapen, hoofdvoorzitter van de Effie Awards 2014.

In de speciale editie van MarketingTribune – uitgave van BBP Media in Woerden - komen alle facetten van marketing aan bod, geplaatst in het perspectief van 30 jaar marketingjournalistiek. De oude garde, de nieuwe waarheden, de jonge honden, de instituten, de platitudes, de quotes, de wijsgeren, de columnisten, de concurrenten, de Dertigers en de mogelijke toekomstbeelden: ze passeren allemaal de revue.

Sjaak Hoogkamer: ‘De tijden zijn veranderd. Het vak van marketing, maar ook dat van de journalistiek is niet meer eendimensionaal. We hebben soms een kritische pen, maar in het algemeen zoeken we de verbinding. We zijn een magazine en website voor en door marketeers. Wij faciliteren de kennis en duiden de ontwikkelingen.’

Creatieve samenwerking

De 30 jaar jonge MarketingTribune deelt zijn verjaardag met een andere gigant uit reclameland, de Effie. De redactie had namelijk het privilege, op voorspraak van Dick van der Lecq van de VEA, een monumentaal boek over de historie van 30 jaar Effie Awards te maken. CEO Paul Petermeijer van BBP Media: ‘Geweldig dat je samen met toppartijen als VEA, BVA en Total Identity en inspirerende schrijvers en fotografen een dergelijk monumentaal boekwerk mag maken. Bij de productie is niet op de kleintjes gelet. Ons gezamenlijk doel was een kwalitatief en inhoudelijk sterk concept neer te leggen, en dat is zonder meer gelukt. Het is heel nadrukkelijk ons visitekaartje en eerbetoon aan de mooiste reclame award!’

Het Effie boek is geschreven door journalist Ruud Slierings en vormgegeven door het Amsterdamse Identity & Branding bureau Total Identity.

Bewezen effectiviteit

De Effie is de prijs voor een 'aantoonbaar communicatie-effect' op de merkperceptie, de bewustwording of het gedrag van consumenten. Ondanks het jaarlijks fluctuerende aantal inzendingen is de prijs een vaste waarde in het landschap van communicatieprijzen. De Effie-geschiedenis is de spiegel van de transformatie van het reclamevak tot een discipline waarin strategie, creatie, media-inzet en (database-)technologie samensmelten tot creative collaboration. Dat is niet zonder slag of stoot gegaan. De Effie-geschiedenis wordt gekleurd door prachtige winnaars en mooie marketingcommunicatie-cases, maar ook door worstelingen, felle discussies en de nodige veranderingen in aanpak. Het maakt de Effie-geschiedenis tot kroongetuige van de ontwikkelingen in een vakgebied waarin het 'nog altijd om het idee gaat' (Bart Kuiper), maar waarin de manier om dat idee vorm te geven, te verpakken en over de bühne te tillen, drastisch is gewijzigd.

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?