Wereldwijd de meest prestigieuze award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie

Nieuwsbericht

Terug 22 mei 2014

Mysterieuze moeders verrassen reclamebureaus

22 mei 2014 . Mysterieuze moeders verrassen reclamebureaus

Persbericht, 22 Mei 2014, Amsterdam

De afgelopen dagen lijkt er iets raars aan de hand te zijn in reclameland. Bij verschillende bureaus en adverteerders duiken moeders op die het vergeten broodtrommeltje van hun zoon of dochter komen brengen.

De moeders die zonder enige uitleg broodtrommels afleveren bij reclamebureaus en adverteerders, zorgen voor nieuwsgierige geadresseerden. De trommeltjes bevatten slechts twee  gesmeerde bammetjes, een mandarijn en een klein handgeschreven briefje. Wat precies de bedoeling is van deze plotseling opduikende moeders is onduidelijk, maar het lijkt een verband te hebben met de Effie Awards. Zo is te lezen op het briefje in de broodtrommel: “Lieve schat, je weet dat ik altijd trots op je ben. Ik vind je de allerbeste in je vak. Je bent mijn toppertje, of je die Effie nu gaat winnen of niet! Groetjes, Mammie.”.

Dat deze trommels gericht zijn aan potentiële Effie-winnaars tegen de start van de inzenddatum lijkt dan ook geen toeval. “Ik heb mijn moeder nog gebeld maar die wist van niets, dus hoe het zit weet ik niet, maar ik ga mijn team maar eens als de wiedeweerga klaarstomen om een strakke Effie-Case te maken”, aldus Ben Imhoff, één van de gelukkige ontvangers van een broodtrommeltje. Tenslotte meldt hij: “Ik heb de beveiligingsbeelden opgevraagd en meegestuurd. Zou degene die zijn moeder herkent zich willen melden?”

 

Terug

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Prof. W. H. Keesomlaan 4
1183 DJ Amstelveen

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?