Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VEA & BVA

Allsecur toeterde slapende autorijders wakker

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2015 - brons

Allsecur toeterde slapende autorijders wakker

Effie bekroning

brons

2015

Opdrachtgever

Allsecur

Bureau('s)

Alfred International

Samenvatting

‘Allsecur heeft in een negatief umfeld voor autoverzekeraars met een activerende en opvallende campagne het vertrouwen van de consument gewonnen. Vanuit een strategie gebaseerd op het creëren van herkenning, toegankelijkheid en maximale relevantie hebben Tim en Tom Coronel de ogen geopend van autorijdend Nederland met de even krachtige als onderscheidende boodschap dat er veel geld te besparen valt op autoverzekeringen.

Dankzij de campagne met Tim en Tom is Allsecur de absolute marktleider geworden in online autoverzekeringen. Tel uit je winst!’

Juryrapport

Een klassieke campagne, consistent en doeltreffend in de keuzes die zijn gemaakt. De 'slapende groep activeren', dat is rücksichtslos door geëxerceerd met de bij tijd en wijle irritant scheurende Tim en Tom Coronel. De keuze om zich te presenteren als de 'superspecialist' komt niet zo goed uit de verf (het gaat vooral over besparen), maar de conversie op deze al behoorlijk lang lopende campagne is uitstekend.

Sterk: scherpe doelstelling, consistente strategie, hoge conversie.

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Generaal Vetterstraat 82
1059 BW Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?