Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VEA & BVA

GTST: Wie Is Tim?

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2013 - brons

GTST: Wie Is Tim?

Effie bekroning

brons

2013

Opdrachtgever

RTL Nederland

Bureau('s)

Endemol

Samenvatting

GTST: Wie Is Tim?-format sloeg een brug tussen de cliffhanger en het nieuwe GTST-seizoen en bood via dit transmediale concept kijkers en fans negen weken lang spanning en entertainment, uitgerold over meerdere platformen en gebruikmakend van een brede mediamix. RTL voorzag hiermee in een behoefte en versterkte de betrokkenheid en de relatie met de doelgroep volgens de Total Experience-strategie.

Juryrapport

Een mooie en innovatieve case en vernieuwend qua aanpak. Passend bij de doelgroep. Goed resultaat en inzetbaar voor volgende periodes.

De jury vond het een erg leuke case om te lezen die duidelijk met liefde voor detail in elkaar is gezet. Een zomercliffhanger is op zich niet origineel, maar een zomercliffhanger omzetten in een activatie/communicatieconcept is vernieuwend. De GTST beleving/betrokkenheid gaat crossmediaal door als de serie niet op televisie is door te communiceren over de serie. De power van RTL zorgt voor een commercieel succes!

Desalniettemin vond de jury het ook een lastige case om te beoordelen. De benchmark van bijvoorbeeld het vorige seizoen ontbreekt om zo het effect van de campagne goed te kunnen beoordelen. Twijfel heeft de jury met betrekking tot het besteed budget wat is ingevuld; is hier ook de mediawaarde van eigen zendtijd in mee berekend?

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

Effie Organisatie
Generaal Vetterstraat 82
1059 BW Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?