Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VEA & BVA

Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Hoe Jumbo in een stille sportzomer een gele-truienkoorts ontketende.

Opdrachtgever

Jumbo Supermarkten

Bureau('s)

Alfred International B.V.
Vijf890
UM
Telegraaf Media Groep

Samenvatting

In 2015 staat Jumbo voor een mission impossible: haar recordomzet van WK 2014 evenaren met een actie rondom het veel minder populaire wielrennen. Het kampioensgevoel van Joop Zoetemelks gele trui moet latente Nederlandse trots aanwakkeren en collectief enthousiasme voor de Tour voeden. Met een flinke portie lef en een zorgvuldig geregisseerde softlaunch weet Jumbo een ware hype te ontketenen. Door als enige supermarkt de Tour te omarmen, creĆ«ert Jumbo haar eigen groeimarkt en weet het in een stille sportzomer zelf de gele trui te pakken: 10 miljoen euro extra omzet per week. 

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Sluit

Contactgegevens

T. 020 - 642 56 42

VEA kantoor
Generaal Vetterstraat 82
1059 BW Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?