Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

KFC goes veggie

Terug

Gedrag kort - Effie Awards 2020

KFC goes veggie

Opdrachtgever

KFC Northern Europe

Bureau('s)

truus
Green Food Lab
High Five Producties
Zigt Mediabureau

Samenvatting

2a. Titel

KFC goes veggie.

2b. Uitdaging

De omzet van KFC staat al 3 jaar onder druk. KFC heeft als enige grote fastfoodketen nog geen antwoord op de vegetarische foodtrend. Hoe kan KFC als laatste en als 100% vlees fastfoodrestaurant succesvol een vegetarisch product lanceren?

2c. Inzicht

We kunnen niet meer de eerste fastfoodketen zijn die een vegetarisch product lanceert, maar we kunnen wel de meest impactvolle zijn. Go big or go home.

2d. Idee

De Nationale Week Zonder Vlees is hét moment om het allereerste vegetarische KFC-restaurant ter wereld te lanceren. We bouwen een restaurant in Rotterdam om tot 100% vegetarisch restaurant: dé plek waar we onze vega burger introduceren.

2e. Resultaat

Deze informatie is vertrouwelijk.

2f. Waarom is de case Effie-waardig

Deze informatie is vertrouwelijk.

Kenmerken

Merknaam + product/service
Fast Food/Food Retail.
Campagneperiode
Nationale Week Zonder Vlees 9-15 maart 2020.

Uitgangspositie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Ambitie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Strategie

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Resultaten

Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.

Juryrapport

Deze informatie is vertrouwelijk.

Sluit

Contactgegevens

T. 06 - 520 909 80

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?