KFC goes veggie
Gedrag kort - Effie Awards 2020
KFC goes veggie

Opdrachtgever
Bureau('s)
Samenvatting
2a. Titel
KFC goes veggie.
2b. Uitdaging
De omzet van KFC staat al 3 jaar onder druk. KFC heeft als enige grote fastfoodketen nog geen antwoord op de vegetarische foodtrend. Hoe kan KFC als laatste en als 100% vlees fastfoodrestaurant succesvol een vegetarisch product lanceren?
2c. Inzicht
We kunnen niet meer de eerste fastfoodketen zijn die een vegetarisch product lanceert, maar we kunnen wel de meest impactvolle zijn. Go big or go home.
2d. Idee
De Nationale Week Zonder Vlees is hét moment om het allereerste vegetarische KFC-restaurant ter wereld te lanceren. We bouwen een restaurant in Rotterdam om tot 100% vegetarisch restaurant: dé plek waar we onze vega burger introduceren.
2e. Resultaat
Deze informatie is vertrouwelijk.
2f. Waarom is de case Effie-waardig
Deze informatie is vertrouwelijk.
Kenmerken
Product of Dienst
Fast Food/Food Retail.Wat was de start- en einddatum?
Nationale Week Zonder Vlees 9-15 maart 2020.Uitgangspositie
Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.
Ambitie
Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.
Strategie
Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.
Resultaten
Deze gegevens zijn gemarkeerd als vertrouwelijk.
Juryrapport
Deze informatie is vertrouwelijk.