Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit.

Terug

Gedragscampagne kort - Effie Awards 2016

Lekker direct. Van verliezen op prijs naar winnen op mentaliteit.

Opdrachtgever

energiedirect

Bureau('s)

Etcetera & Red-Urban
Coopr
Ride
Mediacom

Samenvatting

Nadat het marktaandeel twee jaar daalde, besloot energiedirect.nl terug te gaan naar haar eigen, unieke kern van ‘alles direct doen’. Vanuit die no-nonsense mentaliteit werd afstand genomen van hét symbool voor alle onnodige poespas in de energiemarkt: de ‘gratis’ tablet die je uiteindelijk zelf betaalt. Tijdens de campagne is de bekendheid tot historische hoogte gestegen, is het aantal nieuwe klanten uitzonderlijk hard gestegen en het aantal vertrekkende klanten gedaald, waardoor het marktaandeel als enige in de markt steeg en de vierde marktpositie werd veiliggesteld.

Juryrapport

Voor meer informatie kunt u contact opnemen via info@effie.nl

Sluit

Contactgegevens

T. 06 - 520 909 80

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?