Wereldwijd de meest waardevolle award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie. Georganiseerd door de VIA & BVA

Over de Effie Awards

Over de Effie Awards

DE EFFIE AWARD IS WERELDWIJD DÉ AWARD VOOR EFFECTIEVE EN BEWEZEN MARKETINGCOMMUNICATIE

 

Over de Effie Awards 

De Effie's zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt toegekend voor effectieve communicatie in meer dan 50 landen wereldwijd. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door VIA en bvA.

Om innovatie in de reclamewereld te belonen, introduceerde de Effie Awards Nederland de LEFfie. Een onafhankelijke prijs die los staat van de Gouden, Zilveren en Bronzen Effies. Het is een aanmoedigingsprijs voor vernieuwing en heeft zijn eigen criteria.

 

VIA

VIA is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt en samen met de in meer dan 250 leden de markt vooruit helpt. Een netwerk waarin plaats is voor data, media, creatie en technologie en voor iedereen in de branche. Van CEO’s tot starters en van professionals werkzaam bij adverteerders, media-, reclame- en communicatiebureaus en ad-techplatformen tot exploitanten en uitgevers. Want wij geloven dat verbinding de motor van vooruitgang is


bvA netwerk van merkleiders

bvA is de enige vereniging van uitsluitend adverteerders. We zijn een netwerk van merkleiders, waar leden het onderlinge contact kunnen verstevigen en hun kennis vergroten. We zetten ons in voor een transparant, creatief en innovatief marketing-communicatielandschap waarin merken kunnen floreren. Door lid te zijn van bvA worden merken, merkleiders en hun business merkbaar sterker.

 

 

Stuurgroep Effie

De Stuurgroep Effie telt zes leden (van links naar rechts):  Dick van der Lecq (directeur DDB Unlimited) namens de VIA, Heleen Crielaard (Group Marketing Director bij Incentro & bvA bestuurslid) namens bvA, Hans Middelhoek (Business Creatief bij The USP Company), Mary Hoogerbrugge (eigenaar De Positioneerders), Patritia Pahladsingh (Managing Director TBWA\NEBOKO) en Brenda Smith (Director Marketing & Customer Experience
A.S. Watson en bestuurslid bvA)

 

Oorsprong Effie Awards

De Effie Awards is eigendom van de New York American Marketing Association (NY AMA) die in 1968 het initiatief tot introductie van deze prijs voor effectieve communicatie nam. Intussen wordt de Effie in zo’n 50 landen wereldwijd georganiseerd. In 1984 heeft de VEA (Vereniging voor communicatieadviesbureaus) de Effie naar Nederland gehaald; sinds 1988 organiseren bvA en VIA (voorheen VEA) de Effie Awards samen.

In 1999 is door de EACA (European Association of Communication Agencies) de Euro EFFIE geïntroduceerd. Voor deze prijs kunnen campagnes worden ingediend die in twee of meer Europese landen hebben gelopen.

www.facebook.com/effieawardsnl
www.twitter.com/effieawardsnl
www.vimeo.com/effieawards

Meer informatie: info@effie.nl

Naar home

Sluit

Contactgegevens

T. 06 - 520 909 80

VIA kantoor
Weesperplein 4b
1018 XA Amsterdam

Sluit

Typen om te zoeken

Sluit

Ben jij je inloggegevens kwijt?